Aktuality z knihovny
Společné čtení v knihovně
"Velké říjnové společné čtení", akce vyhlášená v rámci Týdne knihoven, mělo za cíl ukázat dětem i dospělým formou společného čtení cestu k samostatné individuální četbě.
V naší knihovně jsme po domluvě se Masarykovou základní školou v Bohumíně zvolili trochu jinou formu. Děti v rámci hodiny literární výchovy měly možnost si v knihovně vybrat kteroukoliv knihu, která je zaujala. Dostaly čas na letmé seznámení se s knihou a mohly si vybrat jakoukoliv část knihy, do které se začetly.
V závěrečné společné diskusi každý seznámil ostatní s tou svou knihou, vlastními slovy o ní řekl pár slov, co jej v knize zaujalo a zda bude pokračovat v četbě dále.
Při společném zhodnocení děti za pomocí učitelky shrnuly, z jakých žánrů si knihy vybraly i které knihy je zaujaly natolik, že si je přečtou celé.
A kdo se říjnového čtení zúčastnil?
Byli to žáci 6.A třídy Masarykovy základní školy s vyučující Mgr. Antonií Walterovou.
Několik poznámek na závěr.
Sami jsme byli zvědavi, jaký postoj děti zaujmou ke společnému čtení.
Kromě rozdílného přístupu jednotlivých dětí, daného i jejich povahovými rysy, byl zřetelný rozdíl mezi těmi, kteří čtou a dovedou se k přečtenému textu plynule vyjádřit a mezi těmi, které samostatná četba dosud nezaujala.
Proto budeme i nadále hledat cesty, jak dětem četbu přiblížit.
Čtenářská gramotnost totiž není jen znalost písmen, ale především dovednost text přečíst, porozumět mu, umět jej reprodukovat a vybrat podstatné části.
Tyto dovednosti jsou potřebné nejen pro úspěšné studium, ale především v praktickém životě ve většině profesí.
A v současné společnosti, která si říká "informační", jsou tyto dovednosti životní nutností.
V naší knihovně jsme po domluvě se Masarykovou základní školou v Bohumíně zvolili trochu jinou formu. Děti v rámci hodiny literární výchovy měly možnost si v knihovně vybrat kteroukoliv knihu, která je zaujala. Dostaly čas na letmé seznámení se s knihou a mohly si vybrat jakoukoliv část knihy, do které se začetly.
V závěrečné společné diskusi každý seznámil ostatní s tou svou knihou, vlastními slovy o ní řekl pár slov, co jej v knize zaujalo a zda bude pokračovat v četbě dále.
Při společném zhodnocení děti za pomocí učitelky shrnuly, z jakých žánrů si knihy vybraly i které knihy je zaujaly natolik, že si je přečtou celé.
A kdo se říjnového čtení zúčastnil?
Byli to žáci 6.A třídy Masarykovy základní školy s vyučující Mgr. Antonií Walterovou.
Několik poznámek na závěr.
Sami jsme byli zvědavi, jaký postoj děti zaujmou ke společnému čtení.
Kromě rozdílného přístupu jednotlivých dětí, daného i jejich povahovými rysy, byl zřetelný rozdíl mezi těmi, kteří čtou a dovedou se k přečtenému textu plynule vyjádřit a mezi těmi, které samostatná četba dosud nezaujala.
Proto budeme i nadále hledat cesty, jak dětem četbu přiblížit.
Čtenářská gramotnost totiž není jen znalost písmen, ale především dovednost text přečíst, porozumět mu, umět jej reprodukovat a vybrat podstatné části.
Tyto dovednosti jsou potřebné nejen pro úspěšné studium, ale především v praktickém životě ve většině profesí.
A v současné společnosti, která si říká "informační", jsou tyto dovednosti životní nutností.











